Wielkoformatowe Seminarium w Pałacu Wojanów

Wielkoformatowe Seminarium w Pałacu Wojanów
Wielkoformatowe Seminarium w Pałacu Wojanów

Ponad 160 gości brało udział w wielkoformatowym seminarium firmy Atrium i Ikonos. Organizatorzy, jak co roku wybierają wyjątkowe miejsca – tym razem był to Pałac Wojanów. Położony koło Jeleniej Góry, kilkuset letni pałac mieścił 20 i 21 października 2011 roku uczestników reprezentujących agencje reklamowe, drukarnie wielkoformatowe i firmy związane z branżą druku cyfrowego.

Coroczne, jesienne spotkania organizowane przez Atrium Centrum Ploterowe na stałe znalazły swoje miejsce w kalendarzu najważniejszych, branżowych wydarzeń. Podobnie jak w latach ubiegłych warto było przyjechać w Sudety, gdyż właśnie tu miała swoją premierę nowa marka ploterów wielkoformatowych ZENITH. Nie zabrakło także premier z zakresu materiałów do druku wielkoformatowego oraz dekoracji.

11 prelegentów – wiedza i know-how

Uczestników spotkania, którzy przyjechali z najodleglejszych zakątków kraju przywitali Maciej Juchkiewicz Prezes Zarządu Atrium Centrum Ploterowe - oraz Dyrektor Zarządzający Katarzyna Jędrocha.

Pierwszym prelegentem był przedstawiciel europejskiego oddziału firmy Mutoh, pan Michael Wartmann. Opowiedział on o 4 premierowych ploterach tej marki. Seria ploterów Mutoh ValueJet powiększyła się o 2x szybsze od poprzedników i konkurencji modele eko-solwentowe 1324 oraz 1624. Oba wyposażone w najnowszej generacji zaawansowane głowice zarządzające wystrzeliwaną kroplą, opcjonalny spektrofotometr SpectroVue umieszczony na karetce drukującej do łatwego zarządzania kolorem przez użytkowania. Nowe ValueJety to udoskonalona technologia druku Intelligent Interweaving z efektem mgły eliminującym paskowanie. Zmodyfikowany stół grzewczy, dokładniejszy system prowadzenia mediów, ulepszone „górno-wejściowe” mocowanie kaset to niektóre z innowacji. Kolejne dwa nowe ValueJety 1628 TD i 2628 TD to premierowe urządzenia opracowanie wyłącznie o druku na tekstyliach, w których wykorzystano najlepsze cechy eko-solwentowych braci. Drukują one atramentami sublimacyjnymi, dyspersyjnymi lub też wodno-pigmentowymi. Maszyny te posiadają specjalne rynny na atramenty czy też systemy naciągu tekstyliów. Plotery mogą drukować w konfiguracji 4, 6 lub 8 kolorowej lub też 4-kolorowej z dwoma typami atramentów!

Kolejne prelekcje prowadzone przez specjalistów z firmy Atrium Centrum Ploterowe. Katarzyna Rębisz przekrojowo omówiła maszyny eko-solwentowe oraz zapoznała gości z nowymi maszynami „eko” marki ZENITH cechującymi się znakomitymi możliwościami i jakością druku w „polskiej cenie”. Maszyny cięższego kalibru tj. mild-solwentowymi i twardo-solwentowymi ploterami Mutoh, DGI PolaJet i ZENITH zajął się Mariusz Tomczyk z warszawskiego oddziału firmy. Warto zaznaczyć, że 3.20 metrowy Zenith KM 3200 był jedną z najbardziej obleganych maszyn na tym seminarium. Z kolei Marek Mróz przekrojowo opisał sztandarowy ploter UV Mutoh Zenith oraz premierę na polskim rynku stołowych maszyn UV – Zenith KM 2030 UV. Ten ostatni to ciężki, monolityczny flatbed o wielkości stołu 2x3 metra, wysokiej jakości druku i atrakcyjnej cenie. Także i ten ploter można było przetestować w przypałacowym „demo roomie”.

Drugi, mediowy blok tematyczny pod szyldem IKONOS poprowadzili specjaliści opolskiego producenta i dystrybutora materiałów. Adrian Pałucki i Mariusz Fronia szeroko pokazali portfolio materiałów do druku i dekoracji, opowiedzieli też i pokazali szereg nowości i możliwości jakie dają nowoczesne i wysokojakościowe materiały do druku, oraz przedstawili jakie korzyści odnoszą klienci z bezpośredniej współpracy z producentem. Druga mediowa prezentacja Ikonos'a prowadzona przez Jakuba Bellę i Michała Błaszczuka dotyczyła efektywnej zmiany wizerunku i postrzegana firmy i produktów. Prowadzący pokazali materiały do dekoracji wnętrz i car wrapping'u. O atramentach do druku wielkoformatowego, ich jakości, wydajności, procesie ich wytwarzania i doskonalenia gości zaznajomił Stephen Woodall.

Przedostatnią prezentacja to wirtualna wycieczka do jedynej w Polsce fabryki materiałów do druku wielkoformatowego Ikonos. O opolskiego fabryce, procesie produkcji, wdrożeniach i inwestycjach w możliwości logistyczne i produkcyjne opowiedział Tomasz Juchkiewicz, szef działu produkcji Ikonos.

Na koniec Wojciech Wróbleski z BASF opowiedział o wielkości koncernu, know-how i trwającej kilka lat ścisłej współpracy technologicznej z opolskim Ikonosem. Zaznajomił uczestników seminarium z możliwościami koncernu i jak one się przekładają na finalny produkt – materiał do druku wielkoformatowego produkowanego przez Ikonos.

Pałacowy demo-room

Po prelekcjach goście mieli możliwość przetestować i uzupełnić wiedzę o maszynach jak i materiałach w przypałacowej oranżerii, która na czas Seminarium spełniała rolę „demo roomu”. Na pytania uczestników czekało kilkunastu specjalistów firmy Atrium i Ikonos. Kilkanaście maszyn w tym nowe plotery Zenith i Mutoh były do końca do dyspozycji klientów.

Wieczorem goście mieli okazję kontynuować kuluarowe tematy przy kolacji. Humor gości na wyżyny wyciągnął Kabaret PAKA. Rozmowom i dobrej zabawie nie było końca do późnych godzin nocnych...

Drugi dzień seminarium to kontynuacja części praktycznej i warsztatowej udoskonalonej przez prelekcje i pokazy car wrappingu.

Sukcesem tego jak i poprzednich seminariów było kompleksowe podejście do druku wielkoformatowego. Nie sprzedajemy tylko doskonałych maszyn i materiałów własnej produkcji ale dajemy też know-how... - podsumowuje seminarium Paweł Stania z działu marketingu firmy Atrium.